En aquest tema descobrirem la característiques de la Prehistòria. Com es tracta d'una època històrica en la qual no tenim fonts escrites, ens haurem de convertir en arqueòlegs per a esbrinar com vivien, com s'organitzaven o com eren les eines que utilitzaven.
Per a conéixer com treballa un arqueòleg (pàgines 162-163) heu de llegir la informació de la següent pàgina web (fes click a la imatge):
I ací teniu uns vídeos per completar la informació:
1. QUINS CANVIS ENS VAN FER HUMANS?
1. 1. Canvis en el procés d'hominització:
Et sona el concepte HOMINITZACIÓ? Anem a treballar-lo amb un esquema (24-09-2024):
- EXERCICIS: 1 i 3 del llibre de text (pàgina 156).
Amb aquest vídeo pots completar la informació que has aprés en classe. Visualitza el vídeo i pensa DOS preguntes intel·ligents:
Però el procés d'hominització és moltíssim més complex del que acabeu de veure en el vídeo. A més aquest procés està molt vinculat als canvis climàtics Voleu descobrir per què? Descobreix-ho visualitzant aquest vídeo del canal El cubil de Peter:
CONTESTA A LES SEGÜENTS PREGUNTES: (activitat d'ampliació)
- Quina influència ha tingut el clima en el procés d'hominització?
- Com va afectar el desenvolupament de la intel·ligència i les habilitats físiques en la seua manera de vida?
- Cap a quina espècie va evolucionar el HOMO HABILIS?
- Què va fer el HOMO ERECTUS?
- Què ocorre en una GLACIACIÓ?
- Com eren els HOMO NEANDERTHALENSIS físicament?
- Què va permetre que diversos grups humans arribaren al continent americà, per on el van fer?
- En quin període interglacial vivim actualment?
- Quan ha començat el clima a canviar novament i perquè?
1. 2. El procés d'hominització:
Amb l'ajuda del llibre de text i l'explicació de la professora, completem el següent quadre:
Vídeos per traballar juntament amb la presentació:
Aquí puedes encontrar información sobre el origen del lenguaje (no es obligatorio):
PREGUNTAS (no es obligatorio):
- Si en la Prehistoria no hay lenguaje escrito, ¿significa que no había lenguaje?
- ¿Cómo han podido deducir los paleontólogos que los neanderthales y preneanderthales podían comunicarse?
QUÈ ANOMENEM PREHISTÒRIA?
La Prehistòria comprén un llarg període de temps que s'inicia amb l'origen de l'espècie humana, fa més de dos milions d'anys, i arriba fins a l'aparició de l'escriptura (3500 a. C.).
Ací tens les preguntes que has de contestar: Qüestionari Happy Learning sobre la Prehistòria
2. EL PALEOLÍTICO:
En el primer període prehistòric, el Paleolític, els éssers humans eren nòmades i vivien de la caça i la recol·lecció de fruits; van dominar el foc i van fabricar instruments rudimentaris amb pedres i ossos d'animals (pàgines 158 a 159 i 167).
El descobriment del foc:
Pensa i reflexiona....
- Qui i com es va "descobrir" el foc? Per què en tots els llocs alhora?
- Quina diferència hi ha entre utilitzar el foc i produir el foc?
- Quines conseqüències va tindre el descobriment del foc?
La fabricació d'instruments:
- Esquema del punt 2 del llibre
- Exercici 6 de la pàgina 159.
- Exercici 29 de la pàgina 167.
- Descripció de les ferramentes: apega la fulla al quadern i fes una fitxa de cada ferramenta (nom, material i ús).
3. EL NEOLÍTIC:
Fa uns 10000 anys es va iniciar el segon període prehistòric, el Neolític. Els éssers humans van aprendre a domesticar animals i a cultivar la terra. A causa d'aquest fet es van fer sedentaris, van sorgir els primers poblats i van aparéixer les primeres activitats domèstiques (filar, teixir i fang).
Veiem aquest vídeo i contestem a les preguntes plantejades per la professora:
3. 1. La vida en un llogaret neolítc:
3. 2. La fabricació de ferramentes en el Neolítc:
Ací pots veure com es fabricava un destral al Neolític:
No hay comentarios:
Publicar un comentario