Anem a treballar els textos orals formals, ja que tradicionalment es pensa que el llenguatge oral és menys formal que l'escrit. Per tant, anem a fer-nos bons oradors. L’oratòria o l’art de parlar amb eloqüència va néixer a Sicília però va ser a Grècia on es va desenvolupar plenament. A la societat d’aquella època el coneixement es transmetia de manera oral i els oradors professionals eren persones que posaven les seves habilitats al servei de la política, el dret o la filosofia.
Ara bé, cal assenyalar que altres persones sàpiguen sobre un tema no vol dir que només elles en puguin parlar. De fet, cadascú té una mirada única i original que la fa irrepetible. I per això pren valor la màxima grega de "Coneix-te a tu mateix": comprèn i troba la pròpia essència per oferir una mirada original sobre un tema.
En aquest sentit, és important dedicar uns instants a pensar en la imatge que tenim de nosaltres mateixos i si ens coneixem prou. La forma de percebre’ns determinarà si trobar aquesta veu pròpia és més fàcil o difícil.
El discurs que anem a treballar en aquesta unitat és un discurs oral que no és espontani i, per tant, cal preparar-lo abans. I ha de complir una sèrie de característiques:
- Utilitzem el llibre: pàgines 18 a 19.
- Consells "extra": Parlar en públic es fàcil si saps com
- Per saber més: El bon comunicador no naix, es fa
- Segons Alfred Picó, quina és la clau per millorar en parlar en públic?
- Què són els clubs Toastmasters i com ajuden?
- Quins són tres errors que hem d'evitar quan parlem en públic?
- Fes un resum del text de 5-7 línies
Reflexió personal:
- Quan has de parlar en públic, com et sents? Descriu una situació recent.
- Tens algun hàbit nerviós, com
moure’t molt o jugar amb alguna cosa? Explica-ho.
- Creus que és important saber parlar en públic? Pensa en moments de la teua vida, encara que siga del futur, en els que hages de parlar en públic.
Altres activitats:
- Vídeos curts: Visiona discursos inspiradors i analitza els elements que utilitzen els bons oradors (com el contacte visual i l'expressió corporal). Hi alguna cosa que veus als vídeos i que no hem treballat a classe, algun ingredient que ha de tindre un bon discurs i que no hem assenyalat ja?
Creació d’un discurs:
- Escriu un breu discurs sobre un tema que et dirà la professora a classe. Practica’l i intenta corregir els errors típics que hem esmentat (correspon a l'exercici 3 de la pàgina 19 del llibre de text).
No hay comentarios:
Publicar un comentario